تاریخ انتشارجمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : ۱۵۶۲
در جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک مصوب شد

تشکیل کمیته «امنیت اطلاعات» در سازمان نقشه‌‎برداری کشور

میزان توسعه «دولت الکترونیک» در یک سال گذشته در سازمان نقشه‎برداری کشور با هدف رفع مشکلات پیش رو و تعیین متولی برای موضوعات مختلف این حوزه، بررسی شد.
تشکیل کمیته «امنیت اطلاعات» در سازمان نقشه‌‎برداری کشور
plusresetminus
۱
به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور، در آغاز جلسه کمیته "دولت الکترونیک" که با حضور مهندس مسعود شفیعی رئیس سازمان، معاونین و مسئولین اداره کل فناوری اطلاعات سازمان نقشهبرداری کشور برگزار شد، مهندس مصطفی خسروی مدیر کل فناوری اطلاعات به تلاش‌هایی که برای توسعه دولت الکترونیک در این سازمان صورت گرفته است، اشاره و خاطرنشان کرد: «به‌روز رسانی لیست خدمات سازمان، هدف‌گذاری دوره دوم سه ساله اصلاح نظام اداری و پایش فناوری اطلاعات از مهمترین فعالیت‌هایی است که طی یک سال گذشته در سازمان نقشه برداری کشور به انجام رسیده».

وی با بیان این که نقشه راه دولت الکترونیک با هدف توسعه آن در این مجموعه، تدوین شده است، افزود: «گزارشات مختلفی در حوزه خدمات الکترونیک به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است و  در بستر GSB تبادلات گسترده‌ای صورت گرفته است. از جمله آنکه سازمان نقشه برداری کشور به سامانه "دسترسی آزاد به اطلاعات" متصل و اپلیکیشن تهیه شده توسط متخصصان این سازمان در سکوی دولت همراه درج شده است. همچنین سامانه‌های کارپوشه ملی ایرانیان و سرویس احراز هویت، فضاهایی هستند که شاهد حضور پررنگ سازمان نقشه برداری کشور در آنها هستیم. علاوه بر این، دو نماینده از این سازمان به عنوان ارزیاب در جایزه دولت الکترونیک حضور مستمر دارند».

در ادامه این نشست، رئیس سازمان نقشه برداری کشور از اهتمام و جدیت کارشناسان حوزه IT این سازمان تقدیر کرد و پیشنهاد داد تا پروتکل SSL بر روی دامنه‌ها و زیر دامنه‌های سایت اصلی سازمان پیگیری، دریافت و پیاده‌سازی شود.

همچنین مقرر شد کمیته "امنیت اطلاعات" با هدف تدوین سند امنیت اطلاعات و کمیته "ساختار فناوری و مدیریتی" به عنوان متولی مباحث فرآیندی، جهت پیگیری و اجرای قوانین مربوطه در سازمان نقشه برداری کشور  تشکیل شود.

گفتنی است با وجود پیشرفت و تلاش چشمگیر سازمان نقشه برداری کشور در توسعه دولت الکترونیک، لزوم اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز در دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات در این جلسه تصویب شد.

در بخش دیگری از این نشست شفیعی، مدیریت روابط عمومی را به عنوان مسئول تعیین روال ارزیابی، جمع‌آوری نتایج (نظر سنجی، انتقادات و پیشنهادات، پرسش و پاسخ) و ارائه مستندات بازخورد آنها معرفی کرد. همچنین طبق شاخص‌های سازمان فناوری اطلاعات، مدل اطلاع رسانی متمرکز جهت قرار دادن اطلاعات در درگاه اصلی سازمان که توسط مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل انجام می‌شود، به تصویب رسید.

لازم به ذکر است کمیته توسعه دولت الکترونیک با هدف "تسهیل و تسریع دسترسی مردم، بنگاه‌ها، کارکنان و دستگاه‌های اجرایی به خدمات سازمان فارغ از زمان و مکان"  در سازمان نقشه برداری کشور و با حضور مدیر و چند تن از کارشناسان فناوری اطلاعات تشکیل شده است.
 
نام شما
آدرس ايميل شما